Detoxul digital, tot mai intalnit in randul romanilor

Despre detoxul digital sigur ai mai auzit vorbindu-se, in special in era in care ne aflam. Asadar, aproape o treime dintre romanii care locuiesc in mediul urban (32%) au testat „detoxul” digital, iar 62% dintre acestia au luat o pauza de la online si tehnologie timp de cateva zile.

Aceste rezultate au fost prezentate intr-un studiu de specialitate, dat publicitatii in data de 11 noiembrie si citat de Agerpres.

Asadar, o pondere de 33% dintre respondenti au declarat ca ar fi interesati sa incerce procesul de detoxifiere digitala. Principalele motive de „deconectare” sunt: reducerea stresului (50%), eliminarea distragerilor (44%) si protejarea vietii private (14%).

De asemenea, sase din zece romani (61%) considera ca brandurile pe care le urmaresc si le apreciaza ar trebui sa promoveze mai multe momente de „detox” de la tehnologie si mediul online.

Detoxul digital, intalnit in special in mediul urban

In mediul urban, 32% din totalul celor chestionati au incercat, la un moment dat, un detox digital, in special tinerii 18-24 ani (47%) si cei cu copii sub 18 ani (37%, comparativ cu 29% in cazul celor fara copii).

De asemenea, 43% dintre romani isi doresc in mare si foarte mare masura mai mult timp pentru activitati offline, in special persoanele intre 25 si 34 ani (49%).

Majoritatea celor care au optat pentru un detox digital, au luat o pauza de la mediul online si tehnologie pentru o durata de cateva zile (62%), in timp ce 20% au ales sa se deconecteze pentru cateva saptamani.

Ca tendinte generale, barbatii mentioneaza stresul ca principal motiv pentru un detox digital intr-o proportie mai mare (57%), comparativ cu femeile (43%). In acelasi timp, eliminarea distragerilor este un motiv de deconectare semnificativ mai mare pentru tinerii din segmentul de varsta 18-24 de ani (51%).

La polul opus, 68% dintre romani au afirmat ca nu au incercat deconectarea de la mediul online, pana in prezent, iar jumatate dintre acestia declara ca ar fi interesati sa ia o astfel de pauza.

Detoxul digital – un aspect esential in ziua de azi

De asemenea, unu din trei romani sustine ar fi atras in mare si foarte mare masura de un brand care promoveaza momente de „deconectare”, cum ar fi initiativele de detox digital.

In ceea ce priveste activitatea din online, 47% dintre romani mentioneaza ca sunt deranjati in mare si foarte mare masura de reclamele pe care le primesc pe social media, in special barbatii (52% vs. 42% femei) si persoanele mature, de peste 55 ani (55%).

In context, cea mai mare parte a respondentilor indica un interes deosebit pentru evenimente fizice (55%) si pentru campanii pe ambalaje (30%).

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *