Black Friday – romanii vor cheltui aproximativ 1,2 miliarde. Ce ii atrage?
Ca Black Friday este un eveniment asteptat de romani stii deja, iar 57% dintre acestia intentioneaza sa faca achizitii in 2024, bugetul total estimat ajungand la 1,2 miliarde de euro.
Potrivit studiului Trenduri Black Friday 2024 vs 2023, realizat de o agentie de cercetare, Opt din 10 romani au stabilit deja sumele pe care le vor cheltui, tinand cont mai ales de venitul disponibil (67%), dar si de ce au pe lista de dorinte (34%).
Astfel, cu un buget mediu/persoana de aproape 400 de euro, in crestere cu 20% fata de 2023, electronicele si electrocasnicele raman liderul constant al pietei (58%), in timp ce interesul pentru articolele de moda scade (-13% fata de 2023), observa Agerpres.
BLACK FRIDAY la carti de exceptie, atat pentru tine cat si pentru copilul tau – VEZI OFERTA BLACK FRIDAY cu -80% REDUCERI si transport GRATUIT AICI >>>
Preferinta pentru cumparaturile online scade usor (-5% fata de 2023), dar acesta ramane principalul canal de achizitie, completat de o abordare mixta. Gen Z profita cel mai mult de flexibilitatea oferita de cumparaturile omnichannel.
Ce vor cumpara romanii de Black Friday?
Cumparaturile de Black Friday se vor concentra pe produse de tehnologie si articole de uz indelungat, cu electronicele si electrocasnicele in topul preferintelor pentru 58% dintre romani. In crestere cu 5% fata de anul trecut, produsele IT&C castiga teren si devin o prioritate pentru 32% dintre cumparatori.
Fashion-ul pierde din atractivitate la nivel general (-13% fata de 2023), dar ramane relevant pentru anumite segmente: 41% dintre tinerii din Generatia Z si 42% dintre femei inca isi doresc sa cumpere articole de moda de Black Friday.
Conform rezultatelor studiului, multi considera Black Friday o ocazie buna pentru a cumpara cadouri de Craciun (23%) sau pentru aniversari (14%). Majoritatea celor care planuiesc sa cumpere de Black Friday sunt tineri din generatiile Gen Z si Millennials si persoane cu venituri lunare de peste 6.000 lei.
Romanii cumpara cadouri de Craciun de Black Friday
Segmentul indecisilor (31%) din care fac parte mai ales persoane peste 44 ani si cu venituri reduse (sub 3.000 de lei), poate fi atras prin oferte mari la produsele si serviciile de interes pentru ei.
Daca si tu vrei un cadou excelent pentru elevi sau poate vrei sa iti surprinzi sotul cu o carte despre antreprenoriat, avem SOLUTIA!
VEZI OFERTA BLACK FRIDAY care cuprinde GHIDUL Inima Sanatoasa in Corp Sanatos sau lucrarea Propriul meu plan de afaceri, acum cu REDUCERI de pana la -80% si TRANSPORT GRATUIT >>>
Barbatii raman principalii rejectori (68%), chiar daca procentul acestora este in scadere fata de 2023 (cu 8 puncte procentuale). In schimb, ponderea celor care resping activ evenimentul s-a dublat in ultimii trei ani (de la 5% in 2022 la 10% in 2024).
Reducerile mari sunt asteptarea principala pentru 6 din 10 romani care isi doresc discounturi, in medie, de 50% din pret. Cei mai interesati de reduceri sunt Millennials, barbatii si persoanele cu venituri mai reduse.
„Datele ne arata ca Black Friday continua sa fie un moment important, iar consumatorii devin mai selectivi si mai sceptici fata de reducerile afisate. Desi ramane unul dintre cele mai asteptate evenimente comerciale, cu bugete importante investite, vedem ca piata se maturizeaza si suntem pe drumul cel bun. Retailerii au ocazia sa se alinieze cu asteptarile consumatorilor si sa ofere reduceri substantiale, care sa intampine asteptarile tot mai pragmatice ale consumatorilor romani”, spune Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR.