gustarea intre mese
Gustarea intre mese este un obicei sanatos si optim, in special pentru acelea dintre noi care vor sa isi mentina silueta. Totusi, un studiu recent arata ca principalul motiv pentru care romanii iau o gustare intre mese este pofta (65%).
Aceasta este urmata de dorinta de a obtine energie suplimentara (31%) sau necesitatea de a potoli foamea (28%), conform unui studiu dat publicitatii de Reveal Marketing Research si citat de Agerpres.
Studiul a avut ca scop analiza detaliata a obiceiurilor si preferintelor romanilor in ceea ce priveste consumul gustarilor intre mese, un comportament alimentar des intalnit in viata de zi cu zi.
Astfel, 39% dintre romani consuma gustari intre mese zilnic, in special femeile (45% comparativ cu 33% in cazul barbatilor), iar 41% le aleg de cateva ori pe saptamana.
Gustarile sanatoase sunt preferate intr-o masura mai mare de persoanele de peste 55 de ani (46%), o categorie cunoscuta pentru interesul crescut fata de un stil de viata mai sanatos, precum si de cei din mediul urban (40% comparativ cu 32% mediul rural).
In ceea ce priveste obiceiurile de cumparare a gustarilor, 60% dintre romani le planifica atunci cand merg la cumparaturi, iar 40% le achizitioneaza spontan sau din impuls.
Majoritatea prefera sa le cumpere din supermarket-uri/ hypermarket-uri (72%) si in mai mica masura din magazinele de proximitate (20%).
Pofta este o motivatie mult mai puternica pentru tinerii din Generatia Z, cu varste cuprinse intre 18-24 ani (79%), in timp ce persoanele cu varste intre 35-44 ani sunt mai preocupate de aspecte functionale, precum necesitatea de a obtine energie suplimentara pe parcursul zilei (35%).
Romanii sunt de parere ca cele mai sanatoase gustari sunt fructele proaspete (73%), mixul de nuci si fructe uscate (49%), iaurtul grecesc cu nuci sau seminte (33%), smoothie-urile (20%) si chipsurile de legume coapte (17%).
O tendinta semnificativa este interesul in crestere al romanilor pentru gustarile cu beneficii specifice, precum energie sau imunitate, care sunt apreciate in mare si foarte mare masura de 34% dintre acestia.
Cei mai interesati de aceasta categorie sunt persoanele cu varste intre 35-44 de ani (38%), cei cu venituri mai mari de peste 4000 RON (44%) si locuitorii din mediul urban (37% fata de 30% in mediul rural). Aceasta tendinta poate fi explicata printr-o constientizare tot mai mare a importantei unui stil de viata sanatos, in special in randul celor cu venituri mai mari si care locuiesc la oras, unde accesul la informatii si produse sanatoase este mai facil.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 2-8 octombrie 2024.
Sanatatea digestiva este un aspect esential al starii de bine, asa ca ar trebui sa-i…
Semintele de canepa au inceput sa capete popularitate si in Romania, asa ca este momentul…
Despre trecerea la ora de vara s-a tot discutat in ultimii ani, nu putini fiind…
Sauna nu mai este de mult doar un rasfat de weekend, ci a devenit un…
Masa de pranz in weekend poate fi o reala provocare, in special atunci cand suntem…
Drag parinte, timpul copilului dvs. este deosebit de important, cu atat mai mult pentru perioada…
Acest site foloseste Cookie-uri
Leave a Comment