Gustarea intre mese este un obicei sanatos si optim, in special pentru acelea dintre noi care vor sa isi mentina silueta. Totusi, un studiu recent arata ca principalul motiv pentru care romanii iau o gustare intre mese este pofta (65%).
Aceasta este urmata de dorinta de a obtine energie suplimentara (31%) sau necesitatea de a potoli foamea (28%), conform unui studiu dat publicitatii de Reveal Marketing Research si citat de Agerpres.
Studiul a avut ca scop analiza detaliata a obiceiurilor si preferintelor romanilor in ceea ce priveste consumul gustarilor intre mese, un comportament alimentar des intalnit in viata de zi cu zi.
Astfel, 39% dintre romani consuma gustari intre mese zilnic, in special femeile (45% comparativ cu 33% in cazul barbatilor), iar 41% le aleg de cateva ori pe saptamana.
Gustarile sanatoase sunt preferate intr-o masura mai mare de persoanele de peste 55 de ani (46%), o categorie cunoscuta pentru interesul crescut fata de un stil de viata mai sanatos, precum si de cei din mediul urban (40% comparativ cu 32% mediul rural).
In ceea ce priveste obiceiurile de cumparare a gustarilor, 60% dintre romani le planifica atunci cand merg la cumparaturi, iar 40% le achizitioneaza spontan sau din impuls.
Majoritatea prefera sa le cumpere din supermarket-uri/ hypermarket-uri (72%) si in mai mica masura din magazinele de proximitate (20%).
Pofta este o motivatie mult mai puternica pentru tinerii din Generatia Z, cu varste cuprinse intre 18-24 ani (79%), in timp ce persoanele cu varste intre 35-44 ani sunt mai preocupate de aspecte functionale, precum necesitatea de a obtine energie suplimentara pe parcursul zilei (35%).
Romanii sunt de parere ca cele mai sanatoase gustari sunt fructele proaspete (73%), mixul de nuci si fructe uscate (49%), iaurtul grecesc cu nuci sau seminte (33%), smoothie-urile (20%) si chipsurile de legume coapte (17%).
O tendinta semnificativa este interesul in crestere al romanilor pentru gustarile cu beneficii specifice, precum energie sau imunitate, care sunt apreciate in mare si foarte mare masura de 34% dintre acestia.
Cei mai interesati de aceasta categorie sunt persoanele cu varste intre 35-44 de ani (38%), cei cu venituri mai mari de peste 4000 RON (44%) si locuitorii din mediul urban (37% fata de 30% in mediul rural). Aceasta tendinta poate fi explicata printr-o constientizare tot mai mare a importantei unui stil de viata sanatos, in special in randul celor cu venituri mai mari si care locuiesc la oras, unde accesul la informatii si produse sanatoase este mai facil.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 2-8 octombrie 2024.
Sistemul digestiv este un ansamblu de structuri complexe, a caror afectare imbraca o diversitate de…
Traim intr-o lume unde sfaturile nesolicitate sunt pretutindeni. Asa ca nu este de mirare ca…
Abdominoplastia, cunoscuta si sub numele de lifting abdominal, este o procedura chirurgicala estetica menita sa…
Cerealele integrale si faina integrala sustin un organism sanatos si puternic, asa ca este o…
Chiar daca sunt practic necunoscute in aceasta tara, tehnicile chinezesti de vindecare prin respiratie pe…
Cu siguranta iti va placea aceasta reteta de weekend, in special daca si tu iti…
Acest site foloseste Cookie-uri
Leave a Comment